Rabu, 14 Januari 2009

Ilmu Pengobatan Jarak Jauh

Ilmu Rawatan Limpas Bayang ( Bahasa selangga ) dalam bahasa melayu disebut sebagai Ilmu perubatan kerohanian jarak jauh. Hampir setiap perguruan tenaga dalam atau setiap pengamal perubatan kerohanian mempunyai kaedah rawatan jarak jauh, termasuklah menjaro. Kaedah rawatan jarak jauh ini dapat dilakukan di mana sahaja. Konsep energy kerohanian tidak mempunyai batasan dan sempadan, dengan istilah lebih mudah ”dimana anda berniat disitulah energy kerohanian akan mengalir”.
Dalam penulisan saya kali ini saya paparkan ilmu penyembuhan jarak jauh versi Kerohanian Al-Hikmah, nama Ilmu Rawatan Limpas Bayang saya ambil sempena nama yang diberi oleh guru saya sewaktu mempelajarinya di sebuah desa di daerah Jember, ”desa sumber gempol”. Ilmu Rawatan Limpas Bayang ini banyak diamalkan di pondok pesentren, desa dan perguruan tenaga dalam. Merupakan sebuah ilmu yang sangat kuno dan hampir pupus jika tidak ada pewarisnya. Walaupun ilmu ini sangat langka dan kuno tapi cara mengamalkanya sangat sederhana mudah sekali.
Ilmu Rawatan Limpas Bayang ini boleh digunakan bersama-sama dengan ilmu kerohanian yang lain, bahkan memberi hasil yang sangat baik. Misalnya dipadukan dengan Aura Therapy, Al Hikmah dan Rawatan Al Quran Therapy.
Amalan ini hendaklah diamalkan sebanyak 3 kali setiap kali lepas solat. Semakin sering anda mengamalkan amalan kerohanian ini semakin kuatlah ilmu ini menyatu dalam jiwa anda. Dengan istilah yang lebih mudah ilmu ini dibudayakan dalam kehidupan rohani anda.
Aplikasi Ilmu Rawatan Limpas Bayang
Ilmu Rawatan Limpas Bayang selain boleh diaplikasikan dengan mana-mana ilmu kerohahian, Keilmuan ini juga boleh di gunakan bersama-sama keilmuan yang berasaskan minda bawah sedar misalnya Hypnosis, Nlp, Eft dan Mind Power.
Bahan yang di gunakan dalam ilmu ini adalah terdiri dari pada Garam, Air putih dan Sumbu pelita atau sumbu dapur minyak tanah.
Jenis penyakit yang dapat dirawat dengan ilmu ini adalah penyakit yang berkaitan dengan adanya “kerosakan” pada bagian organ dalaman pesakit.
(Yasin: 78–79).
“Dan dia membuat perumpamaan bagi Kami, dan dia lupa pada kejadiannya, ia berkata : Siapakah yang menghidupkan tulang-belulang, yang telah hancur luluh?” Katakanlah : “Ia akan dihidupkan oleh Tuhan yang menciptakannya kali yang pertama. Dan Dia Maha Mengetahui tentang segala makhluk.”
Dari terjamahan kalimat tersebut diatas, menyiratkan makna bahwa Allah kuasa mengembalikan tulang-belulang yang telah remuk menjadi pulih kembali. Lalu para ahli hikmah meyakini ayat tersebut memiliki hikmah sebagai sarana penyembuhan dari berbagai hal yang disebabkan kerosakan pada sesuatu organ..
Ilmu Rawatan Limpas Bayang pada umumnya memang dikhususkan untuk penyembuhan dari penyakit yang berkaitan dengan tulang, semisal, salah orat, salah urat dan sebagainya.
Salah satu teknik yang di digunakan dalam ilmu ini ialah. Pesakit berada di rumahnya, anda hanya urut sumbu dapur, pesakit akan menjerit kesakitan dan penyakitnya akan segera sembuh.Namun dalam pengembangannya, dapat digunakan untuk penyembuhan penyakit lain.
Energi Penciptaan.
Apapun aliran metafisika yang anda ikuti, insya Allah dapat digunakan untuk ikhtiar pnyembuhan dari jarak dekat atau jauh. Dan sebagaimana tersebut diatas, kuncinya adalah penciptaan batin. Khusus untuk penyembuhan jarak jauh, setiap aliran memiliki cara yang berbeda-beda. Ada yang dengan mengejangkan dada/perut, disertai gerak dan teknik pernapasan tertentu. Bahkan ada aliran yang cukup dengan memvisualisasikan bahwa dirinya menerima pancaran sinar dari atas, lalu ia menyalurkan kepada orang yang dikehendaki melalui telapak tangannya, dan saat menyalurkan itu ia tidak melakukan aktiviti fisik, seperti pernapasan, mengerahkan tenaga dan sebagainya.
Kita tidak perlu mempermasalahkan perbedaan itu. Kita juga tidak perlu merasa memiliki cara yang lebih unggul dibanding cara yang dimiliki orang lain. Karena pada hakikatnya, kematangan ilmu seseorang, ditentukan dari sejauhmana ia mengasah ilmunya, juga kesungguhan dan keikhlasannya dalam menolong sesama manusia.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar